/Files/images/БЕЗПЕКА ДИТИНИ.png

Шановні батьки!

Збереження життя і зміцнення здоров’я, формування здорового способу життя підростаючого покоління нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.Відтак виховання безпечної поведінки в соціальному середовищі – одне із пріоритетних напрямків освітнього процесу.

З кожним роком збільшується кількість дітей, травмованих внаслідок несформованих навичок поведінки з предметами і речами, незнайомими людьми, в різних небезпечних ситуаціях. Сьогодні, коли соціальне довкілля може становити загрозу для життя і здоров’я дитини, виникає потреба в глибокому осмисленні та систематизації роботи з дітьми в дошкільних навчальних закладах по вихованню в них свідомої позиції щодо безпечної поведінки в соціальному середовищі.

Дошкільна освіта в багаторівневому освітянському просторі України є вихідною ланкою в системі неперервної освіти, у становленні та розвитку особистості. Тому на дошкільний заклад покладається відповідальність за здійснення цілеспрямованого виховання у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, формування у них адекватної реакції на різноманітні чинники ризику для життя.

/Files/images/filetDTYM4.jpg

В організації навчально – виховної роботи в ДНЗ з питань безпеки життєдіяльності дошкільників можна визначити три основні напрямки:

* Така робота не повинна обмежуватися засвоєнням норм та правил; дітей необхідно навчати обачності, навичок орієнтування і швидкої реакції в екстремальних ситуаціях;

* Максимального ефекту можна досягти, якщо буде прослідковуватися єдина стратегічна лінія у діяльності педагогічного, дитячого та батьківського колективів;

* Слід враховувати деякі принципові аспекти роботи з дітьми, які суттєво відрізняються від аналогічної роботи з дорослими ( розповіді, відеофільми про наслідки пожеж, повеней, землетрусів і т.д.).

Перевага в освітньо – виховному процесі має надаватися цікавим довірливим бесідам, розмовам, моделюванню та аналізу певних ситуацій, дидактичним та сюжетно – рольовим іграм.

Особливу увагу слід звернути на те, щоб максимально використовувати наочність( ілюстрації, альбоми, картини, відеофільми); проводити цільові прогулянки, екскурсії, вечори розваг, спеціальні дні або тижні безпеки,до участі в яких необхідно залучати медиків та батьків.

Педагогічний процес формування у дітей основ безпечного перебування в довкіллі потребує постійної психологічної допомоги. З метою запобігання виникненню у дошкільників стану підвищеного занепокоєння, тривожності, психологи дошкільних навчальних закладів повинні відслідковувати та здійснювати корекцію психічного стану дітей.

Навчання і виховання з питань захисту життя і здоров’я у надзвичайних ситуаціях повинно спрямовуватися на формування у дітей:

* Розуміння цінності власного життя та здоров’я,основ здорового способу життя;

* Правил безпечної поведінки на ігрових і спортивних майданчиках, під час ручної праці, роботи на земельній ділянці;

* Правил безпечного перебування на вулицях, правил поводження з незнайомими людьми;

* Навичок безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих;

* Уявлень про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізовувати знання у природному середовищі;

* Уявлень про стихійні природні явища (землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо), ознайомлення дітей з їх природою,характерними ознаками, негативними наслідками;

* Уявлень про основні правила поведінки в екстремальних ситуаціях;

* Бережного поводження з ліками, хімічними речовинами і побутовою хімією;

* Відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, правил пожежної безпеки.

При розв’язанні організаційних, педагогічних та методичних аспектів проблеми безпеки життєдіяльності педагогам необхідно керуватись:

Законами України « Про загальну середню освіту», 1999р.

«Про дошкільну освіту», 2001р.

«Про охорону праці»,2002р.

« Про охорону дитинства», 2001р.

Типовим положенням про навчання з питань охорони праці, затвердженим наказом Комітету по нагляду за охороною праці України від 17.02. 1999р. №27, зареєстрованим в міністерстві юстиції України 21.04.99р. за № 248/3541.

Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003р.

Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні,1999р.

«Збірником нормативних документів з безпеки життєдіяльності», 2000р.

Основними напрямками роботи з дітьми щодо формування у них основ безпеки та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій в ДНЗ є:

І. Пожежна безпека.

ІІ. Дитина на вулицях міста.

ІІІ. Небезпечні предмети в руках дитини.

IV. Дитина і природа.

V. Особиста безпека дитини.

VI. Здоров’я дитини, емоції та конфлікти.

VII. Цивільна оборона та надзвичайні ситуації.

А видами діяльності з безпеки життєдіяльності є :

1. Свята,розваги,театралізована діяльність.

2. Заняття , тренінги.

3. Наочність, технічні засоби, перегляд ілюстрацій.

4. Пішохідні переходи, екскурсії, спостереження.

5. Бесіди, обговорення, художнє слово.

6. Пошуково – дослідницька діяльність, моделювання ситуацій.

7. Образотворча діяльність, індивідуальна робота.

8

8. Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи.

Життя потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку оточуючого середовища. Щоб вберегти дитину від біди, треба пам’ятати та дотримуватись наступних правил:

– не залишати дітей дошкільного віку самих, навіть на короткий час;

– вчити дитину користуватися дверним вічком;

– не дозволяти відчиняти двері незнайомим людям, навіть одягненим у міліцейську форму;

– вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104;

– забороняти підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;

– забороняти бавитися ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;

– не дозволяти користуватися ліфтом без супроводу дорослого родича;

– запобігати формуванню в дитині жорстокого ставлення до тварин;

– не дозволяти дражнити тварин;

– не дозволяти вмикати електроприлади за відсутності дорослих;

– не дозволяти виходити на балкон, відчиняти вікна;

– не дозволяти визирати у відчинене вікно;

– вчити дітей звертатися по допомогу до відповідних органів;

– вивчити з дитиною домашню адресу або вкладати в кишені «особисту картку» з даними дитини.

Проявляйте витримку і навчайте дітей берегти своє життя та здоров’я!

Безпека життєдіяльності дошкільників

Профілактика дитячого травматизму

З появою на світ маленької людини перед її батьками постають різноманітні і складні завдання, зокрема найголовніше, — щоб дитина росла здоровою. Але травми у дітей, на жаль, трапляються досить часто.

/Files/images/kartinki/Условия-безопасного-пребывания-детей-дома.jpgНайчастіше це побутовий травматизм. Йдеться про ушкодження, які діти отримали вдома, у дворі чи в саду. Вони бувають різні. Найнебезпечніші — опіки полум’ям, хімічними речовинами і падіння з висоти. До побутового травматизму найчастіше призводить недостатній догляд за дітьми з боку батьків. Залишені у доступному для малят місці голки, цвяхи, леза бритв можуть стати причиною травми, а іноді — і смерті. Це стосується і газових плит, оголених проводів електромережі, відчинених вікон, сходів… За свою необачність батьки іноді дуже дорого розплачуються.

Дошкільнята намагаються позбутися нагляду дорослих, охоче граються на повір’ї зі своїми ровесниками. Тому необладнані дитячі майданчики, захаращені двори, відкриті люки, канави, несправні ліфти, поруччя сходів, несправні велосипеди не огороджені ділянки, де проводяться ремонті роботи теж дуже небезпечні. Часто діти падають з висоти: балконів, драбин, дерев, що теж призводить до тяжких травм.

Діти різного віку інколи торкаються неізольованих проводів, оголених контактів електропроводів, вставляють у розетки шпильки, цвяхи і нерідко отримують опіки та ушкодження тканин тіла електричним струмом. Таким чином, очевидно, що єдиним винуватцем усіх пошкоджень у немовляти є недбалість або неуважність дорослих.

Для того щоб уберегти дітей від опікових травм, дорослі повинні дотримуватися наступних правил безпеки:

- суворо стежити за тим, щоб під час прийому гарячої рідкої їжі діти не перекидали на себе чашки, тарілки і т.п.;

- з підвищеною увагою і обережністю переносити посуд з гарячою рідиною в місцях квартири (або дитячих установ), де раптово можуть з’явитися діти;

- не дозволяти дітям перебувати поруч під час приготування їжі, миття посуду, прання білизни, прасування;

- ховати в недоступних місцях сірники, запальнички;

- зберігати їдкі кислоти, луги та інші отруйні речовини в місцях, недоступних для дітей;

- не допускати дітей близько до топлення печі і напруженим предметів (електроплитці, праски, чайнику та ін);

- при купанні дітей дорослим не можна ні на хвилину відлучатися.

Принципи запобігання травматизму побутового різні, але головним з них є постійна турбота старших про безпеку дітей. Дорослі повинні виховувати в дітях обачливість і обережність. Особливо при поводженні з вогнем і небезпечними приладами. Не можна залякувати дитину, правильніше час-від-часу розповідати про різні нещасні випадки. З малятами треба бути постійно на сторожі, усувати з їхнього шляху небезпечні предмети, старшим дітям треба пояснювати небезпеку, яку таять в собі необдумані вчинки, доводити помилковість сумнівних уявлень про героїзм.

Допоможуть батькам у цьому вдало підібрана література, кінофільми, телепередачі.

/Files/images/kartinki/doroga-kartinki-dlya-detey-42.jpgНайтяжчими і з найбільшим процентом смертності є автодорожні травми. І знову ж таки, головними їх причинами є бездоглядність дітей на вулиці, незнання правил вуличного руху… Більшу частину свого часу дитина проводить у товаристві батьків та дорослих. Якщо дитина бачить, як дорослі порушують правила вуличного руху, вона бере приклад з них. Природно, що приклади поведінки на вулиці він бере, перш за все, зі своїх рідних.

Батьки! Життя та здоров’я дитини у ваших руках! Щодня нагадуючи дитині елементарні правила безпеки, ви застерігаєте його від можливих травм.

Спортивний травматизм Фізкультура і спорт є могутнім засобом зміцнення організму і фізичного розвитку дітей, але це тільки при вмілому і правильно організованому занятті спортом. Але, на превеликий жаль, дитячих спортивних закладів поки що недостатня кількість і до того ж не всі батьки розуміють їх користь, вважаючи що дитина може займатися спортом і без інструктора . Тому багато дітей грають у різні рухливі ігри, їздять на велосипедах без старших досвідчених товаришів. Або обирають місця, не зовсім придатні для ігор, а часто і небезпечні: річки, захаращені двори, пустища тощо. Тому батьки повинні якомога раніше залучати дитину до занять у спортивних товариствах, на стадіонах. Цим вони не тільки загартують дитину, а й вбережуть від страшної небезпеки.

/Files/images/kartinki/1111.jpgСеред смертності від травматизму утоплення займає одне з перших місць. Це може статися як влітку, так і взимку. Головною причиною утоплення є невміння плавати, незнання особливостей водойм, при стрибках у воду велику небезпеку приносять підводні скелі, каміння. Взимку діти тонуть, провалюючись під лід при катанні на ковзанах, або переходячи через водоймища.

Головну роль у запобіганні нещасних випадків на воді відіграють товариства рятування на воді та інші громадські організації. Вони відповідають за те, щоб для купання дітей були відведені спеціально огороджені місця, але навіть у таких місцях діти повинні бути під пильним контролем. Всі небезпечні місця для купання повинні бути огороджені і встановлені попереджувальні знаки. Взимку дороги, придатні для переїзду через річку, чи озеро, теж повинні позначатися.

Дорослі зобов’язані категорично забороняти дітям кататися на ковзанах, санках по тонкій кризі. Найкраще покататися на ковзанах в спеціально обладнаних місцях чи майданчиках.

Санки, лижі, ковзани – найулюбленіші речі в користуванні дітей взимку. На жаль, саме вони стають причиною багатьох травм. Ні, це зовсім не означає, що не потрібно кататися на санках, ковзанах, подорожувати на лижах.

Коли вибирається місце для забав, як правило, шукають пагорб чи схил, з якого будуть спускатися на санках чи лижах. Потрібно пам’ятати, що це місце обов’язково повинно бути далеко від дороги. Це піддає смертельному ризику не тільки ваше життя і здоров’я, а й безпеку оточуючих. Взимку дорога слизька і не завжди водій транспортного засобу зможе зупинити його в потрібний момент. Діти повинні пам’ятати, що під час забав та ігор не потрібно виконувати різні трюки. Дуже часто, катаючись, вони люблять похизуватися перед друзями різними способами катання. Тут фантазія спрацьовує дивовижно: це і катання із зав’язаними очима, і повернувшись спиною, і на одній нозі і т.д. Потрібно пам’ятати, що катаючись, діти повинні передбачити, що з закритими очима можна зіштовхнутись із сусідом, деревом; повернувшись спиною, дитина також не буде бачити куди їде, і не зможе керувати санками чи лижами, своєчасно і адекватно зреагувати на небезпеку. Небезпечно прив’язувати санки одні до одних. Саме це є причиною того, що перевернувшись одні санки потягнуть за собою інші. Особливо небезпечно прив’язуватись (чіплятися) на ходу до транспортних засобів.

Основне, що повинні запам’ятати діти, це те, що катання на лижах, санках, ковзанах має стати веселою розвагою, а не нести небезпеку (шкоду) вашому здоров’ю.

Основне правило для батьків: дитина повинна відчувати любов та увагу оточуючих, бути під пильним (але не набридливим) контролем!

ПАМЯТКИ ДЛЯ БАТЬКІВ

ПРОФІЛАКТИКА ІНФЕКЦІЙНИХ ТА КИШКОВИХ ЗАХВОРЮВАНЬ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Шановні батьки!

/Files/images/kartinki/3132333_original.jpgЩоб захистити дитину від отруєнь, кишкових та інфекційних хвороб необхідно дотримуватись наступних санітарно-гігієнічних правил:

– утримувати дитину в чистоті, до дитячого садка приводити в охайному одязі, мати запасну білизну;

– мити руки після повернення додому з вулиці, після туалету, перед їжею;

– овочі та фрукти мити під проточною водою та ошпарювати кропом;

– пити тільки переварену або бутильовану воду;

– у жодному випадку не годувати дитину грибами, сушеною чи в'яленою рибою, а також м'ясними, рибними та молочними стравами, які зберігалися неналежним чином або мають прострочений термін вживання;

– не годувати дитину на вулиці (навіть фруктами чи цукерками);

– не годувати дитину продуктами, що придбані у вуличних торгівців;

– під час поширення інфекцій якомога рідше перебувати з дитиною в публічних місцях;

– уникати контакту з людьми з підозрою на інфекційні захворювання;

– при підозрі на захворювання негайно викликати лікаря та сповістити медичну сестру дошкільного закладу;

– не займатися самолікуванням.

Шановні батьки, радимо своєчасно проводити профілактичні щеплення від дитячих інфекцій.

Швидка медична допомога – «103».

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМУ СЕРЕД ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

/Files/images/kartinki/101-5-bezopasnost-dorozhnogo-dvizheniya-kartinki-dlya-detej.jpgШвидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

У попередженні дорожньо-транспортного травматизму важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованості на вулицях і дорогах. Щоб не допустити лиха на дорозі, вам необхідно:

– не подавати дітям негативного прикладу, порушуючи правила дорожнього руху;

– не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;

– вчити переходити вулицю на зелене світло світлофора, користуватись підземним переходом;

– на власному прикладі вчити користуватись нерегульованим пішохідним переходом;

– при перетині вулиці нерегульованим пішохідним переходом радити дітям йти в загальній масі пішоходів, бо дитина сама ще не завжди здатна оцінити дорожню ситуацію;

– не дозволяти дітям з'являтися зненацька перед транспортними засобами;

– вчити дітей правильно обходити транспорт на зупинках (автомобіль та автобус – позаду);

– не дозволяти дітям самостійно користуватися громадським транспортом;

– не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;

– не дозволяти дітям грати з м'ячем, кататися не велосипеді, ковзанах, роликах, лижах, санчатах на проїжджій частині дороги та поблизу від неї.

Телефон виклику міліції – «102».

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

/Files/images/kartinki/9860e41abab7daacbdadf0c0f758.jpgЖиття потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку оточуючого середовища.

Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та дотримуватись наступних правил:

– не залишати дітей дошкільного віку самих, навіть на короткий час;

– вчити дитину користуватися дверним вічком;

– не дозволяти відчиняти двері незнайомим людям, навіть одягненим у міліцейську форму;

– вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104;

– забороняти підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;

– забороняти бавитися ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;

– не дозволяти користуватися ліфтом без супроводу дорослого родича;

– запобігати формуванню в дитині жорстокого ставлення до тварин;

– не дозволяти дражнити тварин;

– не дозволам вмикати електроприлади за відсутності дорослих;

– не дозволяти виходити на балкон, відчиняти вікна;

– не дозволяти визирати у відчинене вікно;

– вчити дітей звертатися по допомогу до відповідних органів;

– вивчити з дитиною домашню адресу або вкладати в кишені «особисту картку» з даними дитини.

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОЖЕЖІ ВІД ПУСТОЩІВ ТА НЕОБЕРЕЖНОГО ПОВОДЖЕННЯ З ВОГНЕМ

/Files/images/kartinki/deti-i-ogon.jpgЩоб не допустити пожежі необхідно виконувати наступні правила пожежної безпеки:

– зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;

– не дозволяти дітям розводити багаття;

– не дозволяти самостійно вмикати електронагрівальні прилади;

– не дозволяти користуватися газовими приладами;

– не допускати перегляд телепередач, користування комп'ютером за відсутності дорослих;

– не залишати малолітніх дітей без нагляду;

– не вмикати електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем;

– не нагрівати лаки та фарби на відкритому вогні;

– не заставляти шляхи евакуації (лоджії, балкони, коридори);

– не зберігати на балконах легкозаймисті речовини (бензин, мастила, ацетон);

– не сушити речі над газовою плитою;

– не користуватися саморобними ялинковими гірляндами;

– не влаштовувати піротехнічні заходи з балкону та поряд з будівлею;

– не палити в ліжку.

При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».

ДІЇ ПІД ЧАС ВИНИКНЕННЯ ПОЖЕЖІ

/Files/images/kartinki/10822_1.jpgЩоб зберегти життя своє та ваших близьких, дотримуйтесь послідовності дій під час виникнення пожежі:

– подзвонити до служби порятунку за номером 101;

– викликаючи службу порятунку, чітко називати адресу, поверх, номер квартири та своє прізвище; сповістити, що саме горить;

– негайно евакуювати з приміщення дітей, немічних людей та людей похилого віку;

– при евакуації уникати користування ліфтом, бо є ризик відключення ліфта від електроструму;

– при евакуації з висотного будинку більше шансів мають ті люди, що не біжать вниз крізь дим та вогонь, а шукають порятунку на даху будівлі;

– пересуватися потрібно швидко, але зважати на те, що кисню більше біля підлоги, а тому краще до виходу повзти, закриваючи обличчя вологою тканиною;

– при евакуації заручитися чиєюсь підтримкою, хто вас підстрахує і допоможе, якщо ви знепритомнієте від диму;

– намагатись загасити полум'я засобами первинного пожежогасіння;

– до первинних засобів належить вода, пісок, товста зволожена тканина (ковдра, килим), вогнегасник;

– за можливості м'які предмети вкинути до ванни та залити водою;

– вимкнути електропроводку, щоб уникнути ураження електрострумом;

– не відчиняти вікна, щоб не живити пожежу свіжою притокою кисню;

При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ

/Files/images/20141110_103433.jpg
Понеділок: «Абетка безпеки дитини».

1.Оновлення куточків «Безпека дитини».

2.Оголошення про Тиждень безпеки дитини.

3.Тематична виставка літератури , періодичних видань, матеріалів досвіду роботи, кращих малюнків дітей.

4.Підготовка до другого дня тематичного тижня.

5.Лекція для батьків «Дитячий дорожньо – транспортний травматизм. Умови запобігання».

6.Ознайомлення з інформаційною наочністю «Дитина і вулиця».

Вівторок: «Безпека на вулиці».

1.Бесіди:

– «Машини на нашій вулиці»;

– «Ти – пасажир»;

– «Дорога до дитячого садка»;

– «Небезпечні ситуації на дорогах, хто їх створює?»;

– «Стій! Увага! Йди!»;

– «Знаки дорожнього руху»;

– «Пам’ятай ці застереження!».

2.Дидактична гра «Червоний. Жовтий. Зелений.».

3.Рухлива гра «Пішоходи та автомобілі».

4.Гра «Безпека на дорозі».

5.Заняття «Дорожні знаки – азбука для водіїв і пішоходів».

6.Заняття «Знаєш правила дорожні – тоді в путь рушати можна».

7.Моделювання ситуацій безпечної поведінки на вулиці.

8.Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, на зупинки громадського транспорту, до підземного переходу.

9.Конкурс малюнків «Діти і вулиця».

Середа: «Вогонь – друг, вогонь – ворог».

1.Бесіди:

– «Легенди та перекази про виникнення вогню»;

– «Значення вогню для людини»;

– «Шкода і збитки, які зазнають люди від вогню»;

– «Про пожежників, їх відвагу, користь цієї професії»;

– «Про добро і зло вогню».

2.Заняття:

– «Щоб не сталося біди»;

– «Наші помічники» (як поводитися з праскою, газовою плитою, т.і.);

– «Якщо виникла пожежа»;

– «Герої - рятівники завжди поряд»;

– «Безпечна поведінка з електроприладами».

3.Ігри – тренінги:

– «Як боронитися від вогню? Дій так…»;

– «Алло, пожежники, біда!»;

– «Якщо виникла пожежа».

4.Моделювання ситуацій та їх вирішення:

– «Безпечна поведінка з вогнем»;

– «Пожежонебезпечні предмети»;

– «Вибухонебезпечні предмети».

5.Цільова екскурсія до найближчої пожежної частини.

6.Конкурс малюнків «Добрий і злий сірничок».

7.У кабінеті медсестри. Перша елементарна допомога при опіках.

8.Ігри – естафети: «Пожежники», «Перша допомога».

9.Театраатральна вистава: «Кицькин дім».

10.Читання та обговорення оповідань, казок.

Четверг: «День здоров’я» .

1.Бесіди:

– «Щоб бути здоровим»;

– «Особиста гігієна»;

– «Наш друг – Мийдодір»;

– «До чого можуть призвести шкідливі звички»;

– «Поведінка і здоров’я»;

– «Отруйні речовини»;

– «Джерельце здоров’я»;

– «Здоров’я і харчування»;

– «Рух і здоров’я».

2.Заняття:

– «Будь чистим та охайним»;

– «Бережи і зміцнюй здоров’я»;

– «Корисні та шкідливі звички»;

– «Природа – друг, коли ти її добре знаєш»;

– «Вітаємо мило духмяне і рушничок полотняний».

3.Дидактична гра:

– «Що і коли треба робити»;

– «Щоб здоров’я добре мати, про здоров’я треба дбати»;

– «У кого що болить» (вчити надавати допомогу при порізі і забитті, вивиху, носовій кровотечі).

4.Сюжетно – рольова гра:

– «Сім’я.» ( закріплення набутих знань щодо ведення здорового способу життя).

5.Моделювання ситуацій:

– «Про послідовність дій щодо дотримання розпорядку дня»;

– «Уроки чистоти».

6.Прислівя, приказки, загадки.

7.Читання і обговорення казок і оповідань.

8.Спортивні ігри. Рухливі ігри з м’ячем, рухливі ігри «Хто далі стрибне».

9.Виставка дитячих малюнків: «Лікар Айболить».

10.Батьківські збори: «Рости здоровим, малюк». Сезонні пам’ятки.

П’ятниця: «Сам вдома».

1.Бесіди:

– «Безпечна поведінка вдома»;

– «Коли електричний струм небезпечний для дитини»;

– «Якими електричними приладами ти користуєшся самостійно»;

– «Що таке евакуація?»;

– «Знайомі та незнайомі люди»;

– «Якщо ти відчув запах газу, то…»;

– «Коли вода становить небезпеку»;

– «Будь уважним користуючись голками, цвяхами, шпильками».

2.Заняття:

– «Тимчасове вимкнення електричного світла»;

– «Правила користування електричними приладами»;

– «Правила , яких слід дотримуватись з незнайомцями»;

– «Безпека з газом»;

– «Допоможи собі сам»;

– «Небезпечні речовини вдома»;

– «Розваги вдома»;

– «Ваша квартира»;

– «Цікаві ігри вдома»;

– Закріплення знання телефонних номерів служб порятунку.

3.Дидактична гра :

– «Свої - чужі»;

– «Морозенко – вартовий»;

– «Містер Міксер»;

– «Диво – пічка»;

– «Хороші і погані іграшки».

4.Моделювання ситуацій та їх вирішення:

– скласти діалог між «потерпілим» і «оператором» служби 101;

– як надавати собі чи комусь першу медичну допомогу?

– розкажи, чому не можна впускати в оселю незнайомця;

– «Гра на балконі»;

– «Гра на вікні».

5.Сюжетно – рольова гра «Вибирай безпечні ігри і заняття вдома».

6.Театралізована казка «Вовк і семеро козенят».

7.Читання і обговорення казок і оповідань (оповідання Г.Юрміна «Як Сашко із струмом посварився»).

8.Виставка дитячих малюнків: «Коли вдома сам».

9.Екскурсії:

– огляд пральні;

– на кухню з метою ознайомлення з електроприладами.

10.Рухливі ігри:

– «Подзвони в брязкальце»;

– «Кеглі»;

– «Цілься краще».

11.Малювання. Розфарбування схематичних малюнків із зображеннями

небезпечних побутових ситуацій.

12.Робота з батьками:

– обговорити з батьками питання про безпечні місця вдома для гри дітей;

– ознайомлення батьків з пам’ятками щодо безпечного побуту;

– як користуватися дітям комп’ютером чи телевізором

Профілактика травматизму серед дітей дошкільного віку


І. Електробезпека


1. Не залишайте дітей з увімкненими електроприладами (праска, телевізор, настільна лампа, електрообігрівач, магнітофон, комп'ютер тощо).

2.Не дозволяти дітям вмикати та вимикати електроприлади.

3.На розетки поставити заглушки.

4.Не вмикати в одну розетку більше, ніж два електроприлади.

5.Не прикрашати новорічну ялинку одночасно електрогірляндами і "дощиком" з фольги: це може призвести до короткого замикання і пожежі.

II. Безпека користування газовими приладами


1. Не залишати дітей наодинці з увімкненими газовими приладами.

2. Не дозволяти дітям доторкатись до газових приладів, вмикати та вимикати їх.

3. Не обігрівати приміщення за допомогою полум'я газової плити: це може призвести до отруєння продуктами згоряння. Найбільш чутливими до отрути є діти.


III. Пожежна безпека



1. Джерела вогню (сірники, запальнички тощо) потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.

2. Легкозаймисті речовини (спирт, спиртовмісні рідини, лаки, фарби, розчинники, бензин, олію та ін.) потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.

3. Підчас відпочинку на природі не потрібно розпалювати багаття і дозволяти робити це дітям.

4.Не дозволяти дітям користуватись відкритим вогнем.

5. В разі потреби спалювання сміття робити це у період відсутності дітей.

6. Не курити в присутності дітей і не залишати недопалки.


IV. Безпека в побуті


І.Загальні вимоги

1. Навчити дитину безпечним іграм. Не дозволяти проводити ігри, пов'язані із схованками в шафах га інших предметах що закриваються, за занавісками та з пересуванням в темряві.

2. Якщо дитина має окрему кімнату, то всі її речі повинні знаходитись на висоті піднятої руки, щоб виключити потребу діставати щось з стільця чи табуретки. Над ліжком не повинні висіти ніякі предмети.

3. Лампи в електроприладах повинні бути повністю закриті плафонами.

4 Гострі, ріжучі, колючі і крихкі предмети повинні знаходитись в недоступному для дітей місці

5. Особливу увагу потрібно звернути на зберігання ліків. Ліки повинні зберігатися в закритій під ключ шафі.

6. Іграшки не повинні бути небезпечними для дитини (лазерні іграшки, кулькові та водні пістолети) Якщо іграшка розбирається, то складові й частини за розмірами повинні бути такими, що не вміщаються в рот. ніс, вухо. Перевірте іграшки на можливість розбивання (уламки можуть поранити дитину).

7. З сумісними іграми з дітьми не використовуйте петарди.


2. Безпека на кухні


1. Столові прибори для дитини повинні бути такими, що не б'ються.

2. Обідній стіл та стілець повинні бути підібрані у відповідності з ростом дитини.

З. Над обіднім столом не повинні висіти по ти ці або окремі предмети кухонного обладнання.

4. Всі спеції, як сипучі так і рідкі, повинні зберігатись в недоступному для дитини місці.

5. Якщо виникла потреба користуватися виделкою чи ножем, то їжу дитині повинні порізати дорослі.

6. Краї тарілок, чашок та склянок не повинні мати тріщин та щербинок.

7. На плиті ручки сковорідок і носик чайника потрібно повернути до стіни.

8. Гарячу їжу потрібно розливати лише на столі, а не переносити тарілки з нею з плити до столу.

9. В присутності дитини бажано користуватися горілками газової плити другого ряду.

10. Якщо дитина не дістає до крана з водою, то вона може користуватись змоченим рушником.

11. Двері кухні з боку коридору повинні закриватись на гачок, розміщений у третій частині зверху.



3. Безпека у ванній кімнаті



1. Для дитини необхідно мати дитячі миючі засоби. Миючі засоби, якими користуються дорослі, є шкідливими для дитини і повинні зберігатись в недоступному для неї місці.

2. Підлогу потрібно покривати не слизьким килимком.

3. Двері ванної кімнати повинні закриватись на гачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.

4. Не можна залишати дітей наодинці під час купання.


4. Безпека на балконі



1. Не можна залишати дітей на балконі.

2. Не можна дозволяти дітям проводити рухливі ігри на балконі.

3. На балконі потрібно закрити щілини, через які можуть випадати дитячі іграшки.

4. В присутності дітей не можна нахилятись з балкона.

5. Балкон повинен закриватись з кімнати на гачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.


5. Попередження травматизму під час відпочинку


1. Не залишайте дітей без нагляду.

2. Перевірте обладнання дитячого майданчика на предмет виявлення травмуючих чинників. Особливо уважно обстежте пісок: в ньому можуть бути скло та гострі металеві предмети.

3. Огляньте територію навколо будинку і перевірте наявність відкритих підвалів, каналізаційних люків, ям, електрощитів, недобудованих об'єктів, стоянок автотранспорту тощо.



V. Безпека дорожнього руху


1. Виконуйте правила дорожнього руху.

2. Проаналізуйте місце проживання на предмет оцінки інтенсивності дорожнього руху.

3. Дозволяйте старшим дітям самостійно переходити дорогу при повній відсутності руху автотранспорту чи велосипедистів.


Шановні батьки та вихователі!



Будьте прикладом для дітей у виконанні правил безпечної поведінки.

Аналіз причин травмування дітей показує, що переважна більшість нещасних випадків була спровокована недбалістю дорослих. Враховуйте психологічні особливості дітей дошкільного віку: їхню цікавість, непосидючість, відсутність життєвого досвіду.

Діти погано сприймають заборони. Тому необхідно обґрунтовувати " не можна '' в доступній для дитини формі.


Про що слід пам'ятати завжди !




- недбало кинуті та тліючи сірники або цигарка можуть призвести до пожежі;

- не можна перевантажувати електромережу, одночасно вмикаючи велику кількість електроприладів в одну розетку;

- не можна застосовувати замість стандартних запобіжників саморобні, так звані "жучки"; - праски, чайники, самовари, плити та інші електронагрівальні прилади при користуванні слід ставити на пожежобезпечні підставки;

- виходячи з дому, вимикай всі електронагрівальні прилади;

- нехтування правилами пожежної безпеки при пічному опаленні призводить до пожеж з тяжкими наслідками;

- виконуючи фарбувальні роботи, треба старанно провітрювати приміщення, не запалювати сірники, не палити;

- надійно ховайте від малюків сірники, запальнички, не доручайте дітям стежити за ввімкненними в мережу електроприладами, запаленими газовими приладами, печами;

- дітей дошкільного віку не залишайте у зачинених приміщеннях без догляду дорослих;

- не користуйтесь зіпсованими електроприладами;

- не користуйтесь аерозольними балонами поблизу відкритого вогню;

- будьте обережні в лісі. Пам'ятайте – одна іскра може спричинити пожежу;

- будьте обережні працюючи з хімікатами, необережне їх використання може спричинити пожежу;

- не залишайте без догляду ввімкнений телевізор;

- Не будьте байдужими до порушень пожежної безпеки !

- Вступайте до лав добровільного пожежного товариства !

- Дотримуйтесь правил пожежної безпеки та пропагандуйте їх.


Як треба діяти при пожежі!



У разі виявлення пожежі необхідно:

- негайно сповісти по телефону 101 пожежну охорону, при цьому необхідно назвати адресу об'єкту, вказати місце виникнення пожежі, стан на пожежі, наявність людей, а також повідомити своє прізвище та номер телефону, з якого надійшов дзвінок;

- вжити ( по можливості ) заходів до евакуації людей, гасіння (локалізації) пожежі та збереження матеріальних цінностей;

- приступить до гасіння пожежі наявними засобами пожежогасіння ( вогнегасники, вода, пісок );

- забезпечити зустріч пожежних машин.


Не можна:


- боротися з полум'ям самостійно, не викликаючи пожежників (якщо ви не впоралися з вогнем за кілька секунд, його поширення призведе до великої пожежі );

- намагатися вийти через дуже задимлений коридор або сходи ( дим також токсичний, гарячі гази можуть обпекти легені );

- спускатися водостічними трубами, стояками за допомогою простирадл або мотузок (падіння майже завжди неминуче );

- стрибати з вікна багатоповерхового будинку або з балкону;

- забувати, що перший ворог для вас не вогонь, а дим, який засліплює та душить;

- ховатися у важкодоступних для пожежників місцях приміщення, що горить;

- якщо приміщення дуже задимлене, не рекомендується відчиняти двері до сусіднього приміщення, щоб запобігти проникненню диму.


Правила користування побутовими нагрівними електроприладами


У кожному будинку є електричні прилади для користування у побуті. При неправильному використанні цих електроприладів може виникнути пожежа. Щоб цього не сталося, слід знати i виконувати такі правила безпечного користування ними.


Правила безпечного користування електроприладами.

1) Користуйтеся тільки справними електроприладами.

2) Не вмикайте одночасно велику кiлькiсть електроприладів. Вiд цього перегріваються електропровідники, i може виникнути пожежа.

3) Не ставте поблизу легкозаймисті предмети i матеріали: від нагрітих електроприладів вони можуть загорітися.

4) Не можна на тривалий час залишати електроприлади без нагляду.

5) Праски та інші електронагрiвальнi прилади ставте на металевi та керамічні підставки.


Якщо в електричному приладі з'являеться іскріння або чути запах горiлоi гуми, його негайно слід вимкнути з розетки i покликати дорослих.

Статистика свідчить, що через несправність та неправильну експлуатацію електронагрiвних приладів щороку виникає близько 25% від усієї кiлькостi пожеж. Особливо гострою ця проблема є тепер, коли внутрiшнiй ринок України заповнений електротехнічними виробами іноземного виробництва сумнівної якості. Значна частина їх не має пристроїв захисту та виконана без дотримання елементарних вимог пожежної безпеки.

Аналiз пожеж, що виникають з цих причин, свідчить, що найбільш небезпечними елементами електричного устаткування є проводи, кабелі та шнури живлення. Виникнення пожеж через займання шнурів живлення електричних приладів відбувається в наслідок короткого замикання, перевантаження, пошкодження провідників у місцях кріплення арматури до приладів або штепсельних вилок. Тому споживачам необхідно звертати увагу та пильності потребують вироби закордонних виробників, що не сертифіковані в Україні.


ПАМ'ЯТКА

з попередження пожежі від дитячих пустощів з вогнем




Шановні батьки, дорогі діти! Велика кількість пожеж зчиняється від дитячих пустощів з вогнем. Вогнем знищується багато чого, а нерідко в пожежах гинуть і травмуються діти.



ЩОБ НЕ ДОПУСТИТИ ПОЖЕЖІ ВІД ДИТЯЧИХ ПУСТОЩІВ З ВОГНЕМ, НЕОБХІДНО ВИКОНУВАТИ НАСТУПНІ ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ:

• зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;

• не дозволяти дітям розводити багаття, включати електронагрівальні

прилади тощо;

• не дозволяти дітям користуватися газовими приладами;

• тримати в недосяжних дітям місцях рідини, які легко займаються

(бензин, ацетон, спирт тощо).

• не допускати перегляд телепередач дітьми без догляду дорослих;

• не залишати малолітніх дітей без догляду.

Шановні батьки! Ставтесь до ігор дітей з вогнем негативно. Роз'яснюйте, що їх ігри, пов'язані з вогнем, можуть спричинити пожежу, загибель майна, загибель людей у вогні.

ШАНОВНІ БАТЬКИ! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам'ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.

Сподіваємося, що Ви з усією відповідальністю поставитесь до наших порад.


ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ НЕГАЙНО ВИКЛИКАЙТЕ ПОЖЕЖНУ ОХОРОНУ ЗА ТЕЛЕФОНОМ «101».


ПАМ'ЯТКА

із забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку



Шановні батьки!


Життя потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку зовнішнього світу.


Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та виконувати наступні правила:

1. Не залишати дітей дошкільного віку одних, навіть на короткий час.

2. Навчати дітей користуватися дверним вічком.

З.Не дозволяти відчиняти двері незнайомій людині, навіть одягненій в міліцейську форму.

4. Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці.

5. Вчити користуватися телефоном для виклику служб 101,102,103,104.

6.Забороняти дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними.

7. Забороняти грати ріжучими, гострими та вибуховонебезпечними предметами.

8. Забороняти користуватись ліфтом без супроводу дорослих, а також

заходити у ліфт з незнайомими людьми.

9. Вчити дітей звертатися за допомогою до людей, які працюють у правоохоронних органах.

10. Не дозволяти дражнити тварин. Попереджувати зародження в дитині жорстокого відношення до "друзів наших менших".

Шановні батьки! Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти своє життя та здоров'я.

Сподіваємось, що ця пам'ятка допоможе Вам зберегти дитину від біди!

ПАМ'ЯТКА

з попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку




Шановні батьки! Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

У попередженні дорожньо-транспортних випадків з дітьми важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованого поводження на вулицях і дорогах. Щоб на допустити лиха на дорозі, Вам необхідно:

• вчити переходити вулиці на зелений сигнал світлофора, у встановлених місцях та підземними переходами;

• не дозволяти дітям з'являтися зненацька перед транспортними засобами;

• вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус – позаду, трамвай – спереду;

• не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті;

• не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;

• не дозволяти дітям грати з м'ячем, кататися на велосипеді, ковзанах, санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї – це може коштувати дитині життя;

• не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;

• не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.

СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВИ ПРИСЛУХАЄТЕСЬ ДО НАШИХ ПОРАД!

«Охорона життя і здоров'я дітей -

спільна мета дитячого садка і сім'ї»


У часи економічної скрути, складних життєвих реалій важливою залишається проблема профілактичної роботи щодо вироблення навичок безпечної життєдіяльності.

Основи безпеки життєдіяльності (ОБЖД) - наука, що вивчає проблеми безпечного перебування людини в довкіллі. Існує необхідність, починаючи з дошкільного віку, навчати дітей свідомо ставитися до свого здоров'я, питань особистої безпеки та безпеки оточуючих.

Виникає потреба створення комплексної системи роботи з ОБЖД з кадрами дошкільного закладу, батьками, дітьми та громадськістю.

Сьогодні проблема безпеки розглядається як базисна потреба людини, на що зроблено акцент в Концепції ООН про сталий людський розвиток. Метою цієї Концепції є створення умов для збалансованого безпечного існування кожної окремої людини як найвищої цінності суспільства.

Україна також приєдналася до цих процесів. Основні принципи такої позиції знайшли відображення в головному законі держави - Конституції України (1996р.), де проголошені питання безпеки життя і діяльності людини та безпеки держави, а саме:

Стаття 3. Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визначаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Безпека людини - поняття, що за обсягом, за змістом виходить за межі владних структур, воно стосується сутності життя, національної та особистої гідності.

Безпека - це збалансований стан людини, соціуму, держави, навколишнього середовища, систем різного рівня складності (соціальних, природних, техногенних, економічних та ін.).

Складність життєвих ситуацій вимагає виховання у людини установки на власну безпеку вже з раннього дитинства та застосування її протягом усього життя.

Визначити правильно чи не правильно веде себе людина в тих чи інших обставинах дуже складно. Адже відкритий конфлікт дитини з дорослими чи ровесниками в деяких випадках можна оцінити позитивно як намагання відстояти себе, відстояти право на свою думку, на вчинок. Але є загальновизнані норми поведінки, при недотриманні яких для людини послідують небажані результати. Такі норми безпеки життєдіяльності і дорослих, і особисто дітей.

Але будь - яка загальновизнана норма повинна бути осмислена, сприйнята дитиною, лише тоді вона стане регулятором її поведінки.

Наше з вами завдання, шановні батьки, сформувати в дітей навички правильного поводження в небезпечних ситуаціях на вулиці, у міському транспорті, при спілкуванні з незнайомими людьми, взаємодії з небезпечними тваринами і предметами, отруйними рослинами, сприяти становленню у них основ екологічної культури і здорового способу життя.

Так, дитина не повинна боятися людей, але, спілкуючись з незнайомими, їй необхідно розуміти, що саме може бути небезпечним у спілкуванні з іншими людьми, розподіляти людей за ознакою спорідненості -рідні, знайомі, чужі.

Батьки повинні розповідати своїм дітям про небезпеку спілкування з чужими людьми, доцільно провести бесіду про розбіжність приємної зовнішності і недобрих намірів.

У відносинах «Дитина і природа» батькам доцільно наголошувати на екологічній безпеці людини, а щоб поліпшити її, людина повинна дбайливо і відповідально ставитися до природи, але при цьому обов'язково пояснювати і небезпеки, що пов'язані з деякими рослинами, або виникають при контактах з тваринами, при користуванні водою з традиційних джерел питної води. Погіршення екологічної ситуації становить значну загрозу здоров'ю дитини, тому необхідно пояснити, що виконання звичних вимог дорослих («не пий не кип'ячену воду», «мий руки перед їжею», «мий овочі і фрукти перед вживанням») у наші дні може вберегти від хвороб, а іноді й урятувати життя.

Особлива ситуація ризику, коли дитина залишається вдома сама. Щоб запобігти біді, дитину потрібно готувати до цього. Вона повинна засвоїти групу предметів, якими їй категорично забороняється користуватися: сірники, газові плити, пічка, електроприлади і електророзетки. З дітьми потрібно вивчити правила поводження в екстремальних ситуаціях, навчити користуватися телефоном.

В дошкільних закладах України введено програму «Основи безпеки дітей дошкільного віку». Мета цієї програми саме та, про що говорилося вище.

Освітньо - виховна робота в дошкільному закладі проводиться за такими напрямками:

- життя серед людей у природному та предметному середовищі;

- правила поведінки з вогнем;

- безпечні та небезпечні вулиці і дороги;

- виховання вміння надавати собі та іншим допомогу в разі потреби.

Але дошкільний заклад без допомоги батьків не зможе сформувати у дітей навички безпечної життєдіяльності так, щоб вони були доведені до автоматизму і стали бар'єром від біди і неприємностей.

Формування у дитини дошкільного віку свідомої безпечної поведінки в довкіллі базується на позитивних прикладах у поведінці дорослих. Батьки повинні зрозуміти, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо дорослі самі не завжди ним керуються.

Розбіжності вимог до дитини з боку батьків вдома та вихователів у дошкільному закладі можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження та навіть агресії.

Тільки за умови тісного зв'язку з сім'єю можна досягти бажаних результатів у навчанні дітей правил безпеки. Малі вдома стають свідками того, як батьки досить часто нехтують найпростішими правилами безпеки, залишаючи без нагляду електронагрівальні прилади, телевізори, користуються відкритим вогнем на горищах, в коморах та інше. Це зрозуміло, не на користь справі. Дорослі не замислюються над тим, що дитина наслідує їхні дії. Наслідування, як відомо, одна з особливостей дитячої психіки, характерна риса дошкільника і разом з тим своєрідний спосіб засвоєння. Через відсутність життєвого досвіду діти наслідують правильні і негативні дії та вчинки старших, а тому цю особливість слід врахувати у виховній роботі. Дорослі повинні дбати про те, щоб перед дітьми завжди був позитивний приклад людей, які їх оточують.

Отже, шановні батьки, від нас з вами залежить здоров'я і безпека життя наших малюків, їхнє комфортне перебування в оточуючому середовищі.

Один вдома.


Безпека дитини є основною ланкою в комплексі виховання дитини. Діти у віці до 7 років виявляють безпосередню цікавість до довколишніх предметів, зокрема електроприладів, аудіо-відео техніці, вибухонебезпечних предметів тощо. Мало усвідомлюючи до чого можна доторкатися, а до чого – небезпечно для життя, вони все-таки всупереч порадам і заборонам батьків пізнаютьу такий спосіб навколишній світ.

Якщо дитина перебуває вдома, це зовсім не означає той факт, що вона поза небезпекою. Навіть якщо ваша дитина спокійна й виявляє незначну цікавість до навколишніх предметів, все одно необхідність заходів обережності від одержання дитиною травми має бути обов’язковою. По-перше варто підкреслити, що дитини у віці до 7 років не треба одну на тривалий час залишати в будинку, або квартирі, вона повинна перебувати під доглядом батьків, вихователя, няні. Але в багатьох сім'ях час від часу все одно виникає необхідність залишити дитину вдома саму хоч на короткий строк. В такому випадку необхідно вбезпечити дитину всіма можливими засобами.
Залишаючи дитину саму удома необхідно провести з нею комплекс профілактичної роботи, і в доступній для її віку формі пояснити які з навколишніх предметів можуть заподіяти їй травму, і що користування даними приладами для неї категорично заборонене.
Залишаючи дитину саму необхідно створити їй всі умови, щоб дитині не було нудно, щоб вона або гралася, або дивилася дитячі фільми, читала книги. Якщо ж дитину не забезпечити улюбленим заняттям, грою, то вона однаково знайде для себе заняття, що буде викликати в неї інтерес в незалежності від того небезпечно це для її життя чи ні.
Проводячи профілактичні заходи безпеки, варто пам'ятати, що не та дитина слухняна, яку часто карають, а та, яка не почуває самотності, а відчуває постійну підтримку своїх батьків. У більшості випадків відсутність виховання, або недостатнє виховання своєї дитини призводить до того, що дитина намагається самостійно вивчати навколишній світ, пізнавати його, що часто гарантує одержання дітьми у віці до 7 років травм і каліцтв.
Забезпечення безпеки дитини вдома


Безпека дитини удома – це цілий комплекс заходів безпеки, що містить у собі безпеку кожного окремого складового вашого будинку або квартири (кухні, ванної кімнати, спальні, залу й т.д.).


Зал і спальня, де дитина проводить більше часу мають представляти найбільшу безпеку:
- Вікна в залі, спальні й вихід на балкон повинні бути наглухо закриті, за винятком кватирок або фрамуг.
- Всі електроприлади ,що представляють небезпеку життєдіяльності дитини необхідно вимкнути й по можливості ізолювати від дитини.
- Іграшки не повинні перебувати на висоті, що перевищує ріст дитини, тому що дитина намагаючись дістати іграшку із шафи може заподіяти собі травму при падінні.
- Гострі предмети й ті, що легко б’ються повинні бути ізольовані від дитини.
- Сірники та інші легкозаймисті предмети повинні також бути ізольовані від дитини.
Кухня являє собою найбільшу небезпеку для дитини, а ніж зал і спальня, тому що саме тут перебувають газова плита, водонагрівальна техніка, різні СВЧ-пічки, електричні чайники, кухонні комбайни, а також засоби для миття посуду тощо.
Газовий вентиль на трубі необхідно перекрити, тому що газова плита й газовий водонагрівальний стовпчик представляють для дитини найбільшу небезпеку.
Легко биткий посуд необхідно замкнути в шафі, якщо є така можливість, або за можливості ізолювати від дитини.
Ножі й інші колючо-ріжучі предмети також необхідно сховати, тому що існує можливість порізу об їхні гострі краї.
Не треба на газовій плиті залишати каструлі й чайники з гарячою водою, тому що перекинувши їх дитина може одержати опіки несумісні з життям.
Ліки й медичні препарати як мазі, креми для зовнішнього застосування також необхідно уберегти від попадання в руки дитини. Вони можуть викликати як роздратування слизової оболонки очей, опіки поверхні шкіри, а при потраплянні в організм – сильне отруєння.
Засоби для миття посуду й прибирання приміщення також варто охороняти від дитини, тому що велика ймовірність їхнього використання не за призначенням, що також може призвести до різних отруєнь й опіків шкірної поверхні й слизової оболонки.
Сірники й легкозаймисті предмети повинні бути ізольовані від дитини, тому що гра з ними і їхнє використання призводить до загоряння приміщення. У наш час у більшості випадків причиною пожежі виступають діти у віці до 7 років.
Ванна кімната як і кухня представляє також можливу небезпеку для дитини, тому що миючіі засоби, засоби гігієни, різні бритви перебувають саме тут, тож також краще використати запобіжні міри безпеки.
Предмети домашнього побуту, які є джерелами потенційної небезпеки для дітей, діляться на три групи:
- предмети, якими категорично забороняється користуватися (сірники, газові плити, грубка, електричні розетки, включені електроприлади);
- предмети, з якими, залежно від віку дітей, потрібно навчити правильно поводитись (голка, ножиці, ніж);
- предмети, які дорослі повинні зберігати в недоступні для дітей місцях (побутова хімія, ліки, спиртні напої, сигарети, харчові кислоти, ріжучо-колючі інструменти).
Дитина повинна засвоїти, що предметами першої групи можуть користуватися тільки дорослі. Тут, як ніде, доречні прямі заборони. Дитина ні за яких умов не повинна самостійно запалювати сірника, включати плиту, доторкатися до включених електричних приладів. При необхідності прямі заборони можуть доповнюватися поясненнями, прикладами з літературних творів (наприклад, "Кицьчин дім" С. Маршака), іграми-драматизаціями.
Щоб навчити дітей користуватися предметами другої групи, батькам необхідно організувати спеціальні навчальні заняття в домашніх умовах з виробленню відповідних навичок (залежно від віку дітей), не зважаючи на те, що такі заняття проводяться в ДНЗ, відповідно до програмового змісту.
Проблеми безпеки дітей у зв'язку із предметами третьої групи й правила їхнього зберігання є змістом спільної роботи педагогів з батьками.
Отже необхідність забезпечення безпеки дитини – це цілий комплекс профілактичних і запобіжних заходів, від дотримання яких залежить наскільки ваша дитина перебуває в безпеці.
Повноцінність виховного процесу полягає не тільки в постійному повчанні своєї дитини, що можна робити, а чого не можна, а в тому, щоб ваша дитина завжди була під наглядом, доглянута, одягнена, нагодована і разом з вами пізнає світ через довколишні предмети, а не самостійно, через травматизм і небезпеку життєдіяльності.

Шановні батьки! Ставтеся негативно до дитячих ігор з вогнем! Роз'яснюйте, що їхні пустощі з вогнем можуть спричинити пожежу, загибель у вогні майна, та людей!

Шановні батьки! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам'ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.

При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».
Правила безпечної поведінки з тваринами

Навколо тебе існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини і комахи. Деяких з них ти можеш бачити кожного дня на вулиці або ж удома, інші мешкають у дикій природі. Ми розповімо тобі:

про те, як треба поводитися з деякими видами тварин і комах;

як убезпечити себе від ризиків настання нещасних випадків у поводженні з тваринами і комахами.
Про домашніх улюбленців

У тебе є вдома собака чи кіт або ж інша домашня тваринка? Тоді тобі буде дуже цікаво послухати наступні поради для безпечного утримання твого улюбленця:

· Якщо ти знайшов на вулиці та підібрав або придбав якусь тваринку, ніколи не приховуй цього від батьків.

· Якщо ж в тебе з’явився маленький друг, обов’язково покажи його ветеринарові для призначення відповідних щеплень. Це захистить твого улюбленця від хвороб та зробить безпечні ігри з ним.

· Візьми у ветеринарного лікаря поради щодо особливостей даної тваринки, її породи. Дізнайся, як потрібно з нею повoдитися, як треба за нею доглядати, яким чином її годувати і що забороняється їй робити.

· Слідкуй за чистотою і охайністю твого улюбленця.

· Якщо поведінка твого утриманця здається тобі підозрілою: агресивною чи хворобливою, або ж він нічого не їсть, відразу сповісти про це батьків і покажіть тваринку ветеринарові.

· Кожного разу після прогулянки з улюбленою тваринкою обов’язково мий руки.

· Ніколи не намагайся вдарити, штовхнути свого утриманця, адже цим ти можеш злякати його, і він через це може нанести тобі пошкодження.

· Якщо ти якимось чином при контакті чи грі з маленьким другом отримав подряпини або укуси, негайно скажи про це батькам і проконсультуйся з лікарем для оброблення рани. Це особливо важливо, якщо це сталося при контакті з незнайомою, бездомною твариною.

· Поводься з утриманцем лагідно, так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою. Пам’ятай, що це жива істота, яка потребує твоєї уваги та догляду.
Якщо ти раптом на вулиці зустрівся з незнайомою твариною чи комахою, запам’ятай наступне

· не наближайся і не намагайся торкнутися незнайомої тваринки. Ти можеш її налякати, а вона у відповідь може завдати тобі шкоди: вдарити або ж укусити;

· пам’ятай, що особливо кольорово-яскраві комахи привертають до себе увагу своїм забарвленням, і спокусливі малюки тягнуться взяти їх у руки, щоб роздивитися. Це небезпечно! Оскільки багато з них є отруйними видами;

· якщо ж ти, наприклад, зустрів на вулиці незнайому собаку чи зграю собак, і вони дивляться у твій бік, перше, що треба зробити - не рухатися у бік тварин. Головне, не панікуй, не зли тварин і різко не втікай. Цим ти можеш роздратувати собак і вони поженуться за тобою. Намагайся обережно йти в протилежний бік або залізти на дерево чи сховатися.
Коли ти в зоопарку:

· не підходь надто близько до перегороди та кліток, у яких перебувають тварини, це небезпечно;

· не годуй із рук тварин, тому що не вся їжа може бути для них корисна, та деякі тварини можуть завдати тобі шкоди;

· завжди слухайся порад батьків чи старших.
«Щоб не трапилось біди»

Особливо при поводженні з вогнем і небезпечними приладами. Потрібно застерігати дітей від пустощів на балконах, драбинах, деревах. Разом з тим батьки ні в якому разі не повинні забороняти дітям гратися в рухливі ігри, сковувати їх безперервними заборонами та обмеженнями все потрібно робити помірковано, щоб не образити і не принизити дитину. Інакше дитина може вирости боягузом й безініціативним, або на зло зробить все навпаки. Не можна залякувати дитину, буде правильніше коли ви час-від-часу будете розповідати про різні нещасні випадки. З малятами треба бути постійно на сторожі, усувати з їхнього шляху небезпечні предмети, старшим дітям треба постійно пояснювати небезпеку, яку таять в собі необдумані вчинки, доводити помилковість порочних уявлень про героїзм. Допоможуть батьками в цьому вдало підібрана література, кінофільми, телепередачі.

Найтяжчим, з найбільшим процентом смертності є травми від автомашин, автобусів, тролейбусів, поїздів та інших видів транспорту. І знову ж таки головними причинами є бездоглядність дітей на вулиці, у години дозвілля, а призводять до цього незнання дітьми правил вуличного руху, порушення правил користування транспортом.

Якщо дитина бачить що старші порушують правила вуличного руху, легковажно ставлять до рекомендації, той від дитини марно вимагати чогось іншого, бо дитина перш за все бере приклад з дорослих. Лише спільні зусилля батьків, учителів, вихователів працівників громадських організацій зможуть забезпечити позитивний ефект у боротьбі з транспортним травматизмом.

Вчити правила вуличного руху діти повинні з переддошкільного віку, а також дошкільного, тобто в яслах, і дитячих садках. Заняття проводять вихователі і медичний персонал, звичайно в тісному контакті з батьками. Форми роботи можуть бути найрізноманітніші: прогулянки, екскурсії по місту, бесіди, ігри та інше. Під час прогулянок та екскурсій вихователь має звернути увагу дітей на інтенсивність вуличного руху і поведінки на вулиці. Учнів молодших класів необхідно привчати ходити тільки по тротуарах з правого боку, звертати увагу на сигнал "бережись автомобіля" у тих місцях де нема тротуарах, іти слід по лівому боці вулиці на зустріч транспорту. Велику роль у боротьбі з травматизмом належить працівникам ДАІ. Вони повинні організовувати в школах дружини юних помічників ДАІ, виступати по радіо, телебаченню, у пресі.

Фізкультура і спорт є могутнім засобом зміцнення організму і фізичного розвитку дітей, але це тільки при вмілому і правильно організованому заняття спортом. Але на привеликий жаль, дитячих спортивних закладів поки що не достатня кількість і до того ж не всі батьки розуміють їх користь, вважаючи що дитина може займатися спортом і без тренера. Тому багато підлітків грають футбол, хокей, їздять на велосипедах без старших досвідчених товаришів. А обирають місця, не зовсім придатні, а часто і небезпечні річки, захаращені двори, глибокі водойми, пустища. Тому при неорганізованому занятті спортом трапляється найбільше спортивних ушкоджень. Тому батьки повинні якомога раніше залучати дитину, до занять у спортивних добровільних товариств, на стадіонах. Цим вони її не тільки загартують, а й вбережуть від страшної небезпеки. Тай у кожному будинку знайдуться батьки, які залюбки пограють з дітьми в футбол чи хокей і в той же час будуть стежити за порядком у місцях де проводять вільний час їхні діти.

Крім описаних видів ушкоджень, буває що травматизм вуличний, вогнепальний, сільськогосподарський і виробничий серед дітей зустрічається дуже рідко.

Вуличний травматизм за своїм характером дуже подібний до побутового. Це ушкодження яких зазнають на вулиці, травми від транспортних засобів. Головними причинами вуличного травматизму – недоробки халатність працівників жеків, будинкоуправлінь, будівельних організацій. Це несправні балкони, неогороджені канави, відчинені люки тощо. Взимку особливо небезпечні великі бурульки, що звисають з дахів будинків, під час ожеледі – не посипані піском або сіллю тротуари. Тому працівникам жеків, органів міліції, санепідемстанції треба бути особливо вимогливими і дотримуватись правил безпеки. Краще вжити запобіжних заходів, застерегтись від можливих трагедій.

Серед смертності від травматизму утоплення займає одне з перших місць. Це може статися яв влітку так і взимку. Головною причиною утоплені є невміння плавати, незнання особливостей водойм, при стрибках у воду велику небезпеку приносять підводні скелі, каміння. Взимку діти топляться, провалюючись під лід при катанні на ковзанах, або переходячи через водоймища.

Головну роль у запобіганні нещасних випадків на воді відіграють товариства рятування на воді та інші громадські організації, Вони відповідають за те, що щоб для купання дітей були відведені спеціально загороджені місця, але навіть у таких місцях діти повинні бути під пильним контролем. Всі небезпечні місця для купання повинні бути огороджені і встановлені попереджувальні знаки. Взимку дороги, придатні для переїзду через річку, чи озеро, теж повинні позначатися.

Ми дорослі зобов'язані категорично забороняти дітям кататися на ковзанах, санках по тонкій кризі.
Кiлькiсть переглядiв: 3953

Коментарi