Батьки і діти
Проблемами, які потребують розв'язання в роботі з батьками, є:
· підвищення психолого-педагогічної культури батьків;
· формування позитивного ставлення до вихователів;
· індивідуальний підхід до кожної сім'ї;
· пропаганда дошкільної освіти в соціумі;
· урахування вікових особливостей батьків;
· всебічне вивчення багатоаспектної специфіки кожної сім'ї.
Мета діяльності консультативного пункту:
Завдання консультативного пункту:
Графік проведення консультативного пункту:
|
№ п/п | Зміст роботи | Термін | Виконавці |
Тематика консультацій для батьків | |||
1 | Завдання та форми роботи педагогічного колективу на новий навчальний рік. | вересень | Завідувач |
2 | Особливості впливу родини на дитину. | жовтень | Психолог |
3 | Що таке Червона книга? | листопад | Вихователь-методист |
4 | Дискусійна трибуна «Любов до природи виховуємо змалку» | грудень | Вихователь-методист |
5 | Ефективні методи оздоровлення дошкільників. | січень | Інструктор з фізкульт. |
6 | Повернімо дорослих у дитинство або Залучення батьків до спільної з дітьми гри. | лютий | Психолог |
7 | Як розмовляє ваша дитини. | березень | Вихователь-методист |
8 | Емоції під контролем. | квітень | Психолог |
9 | Навчання дітей правил безпеки. | травень | Ст.медсестра |
Дата | Зміст роботи | Відповідальні |
ВЕРЕСЕНЬ |
| Вихователь-методист Вихователі |
ЖОВТЕНЬ |
| Вихователь-методист Вихователі |
ЛИСТОПАД |
| Вихователь-методист Вихователі |
ГРУДЕНЬ |
| Вихователь-методист Вихователі |
СІЧЕНЬ |
| Вихователь-методист Вихователі |
ЛЮТИЙ |
| Вихователь-методист Вихователі |
БЕРЕЗЕНЬ |
| Вихователь-методист Вихователі |
КВІТЕНЬ |
| Вихователь-методист Вихователі |
ТРАВЕНЬ |
| Вихователь-методист Вихователі |
Хто придумав панамки? Мою панамку зробили в Панамі? | ||
| ||
Чому коник зелений? Конику маленький,Чому ти зелененький? Траву і листя любиш - Себе в траві загубиш. | ||
Коник зелений, щоб птахам і різним хижакам було складніше помітити його в зеленій траві, адже він зовсім не захищений. | ||
Навіщо собака висолопує язик? Свого маленького Дружка | ||
Будь – який, навіть найвихованіший пес висуває язик, коли йому стає спекотно. Людина, наприклад, позбувається зайвого тепла за допомогою виділення поту через потові залози. У собаки вони розташовані тільки на носі й підошвах, тому тіло охолоджується завдяки випаровуванню слини з поверхні язика. Чим тварині спекотніше, тим частіше вона дихає, широко розкривши пащеку. | ||
Чому світлячки світяться у темряві? З ліхтариком летить жучок, | ||
Світлячки вдень сплять, а вночі ведуть активний спосіб життя, тому й світяться в темряві. Для цього в них на черевці є спеціальний орган, що виробляє світло. Таку незвичайну здатність називають біолюмінесценцією. | ||
Чому павук не потрапляє у свої сіті?
| ||
Павук плете два види павутини: липку, у яку потрапляють різні комахи, і не липку. Він добре знає, де розташовані безпечні ділянки, і, причаївшись на одному з них, терпляче чекає жертву. До того ж лапки павука виділяють маслянисту речовину, завдяки якій вони не приклеюються до павутини. | ||
Чому ялинка взимку й улітку одним кольором? Зелена красуня у лісі зростає, | ||
Восени всі дерева скидають своє листя, а лісові красуні – ялина й сосна – так і стоять упродовж зими зеленими й ошатними. Правду говорять: узимку й улітку одного кольору. Насправді хвоїнки–голки - це видозмінені листки. І все ж таки хвойні дерева змінюють своє зелене вбрання, але роблять це дуже повільно. Для того щоб змінилися всі старі голки, повинно минути близько 9 років. | ||
Навіщо павичеві такий хвіст? У павича хвіст великий за спиною, | ||
Гарний хвіст із візерунками у вигляді очей мають тільки самці павичів. Саме його павич демонструє перед самкою в період залицяння, водночас танцюючи, а потім займається пошуками частування для пави в траві. Хоча багато хто звик уважати, що чудове пір,я є хвостом павича, але це не так. Воно належить до нижньої частини тулуба й спини, а сам хвіст, розташований за ними, підтримує їх. Однак власник хвоста – віяла, що може змінювати колір, має недолік – неприємний голос, що нагадує скрип незмазаних коліс воза. | ||
Чи можна прорити Землю наскрізь, щоб вийти на її іншому боці? | ||
| ||
Що таке веселка? | ||
| ||
Чому бувають день і ніч? | ||
| ||
Чому діти ростуть , а дорослі – ні? Їм цукерок я багато, | ||
У перші тижні життя дитини її кістяк майже цілком хрящовий. Дитина швидко росте, і всередині її хрящових «костей» з*являються острівці справжньої твердої кістки, які щороку збільшуються, а хрящові – зменшуються. До 22 – 25 років утворюються суцільні кості кістяка, які вже не ростуть. Таким чином, поки росте кістяк – росте й малюк, а дорослі вже виросли, тому більше вже не ростимуть. | ||
Чому буває холодно, коли дме вітер? В літню спеку вітерець | ||
| ||
Тополиний пух: що це? У парку дерево росте, Мені спокою не дає. Кажуть, пух цей дивний, білий Зробила тополя, а не півень. І не качка, не індик. | ||
| ||
Чому кішка так часто вмивається? КОТЯЧА ГІГІЄНА | ||
Дійсно, кішки часто вмиваються.Вони вилизуються, коли проснуться, до й після прогулянки, після їжі та в інший час.Справа в тому, що представники сімейства котячих постійно злизують із себе нестільки бруд або крихти від їжі, скільки власний запах. Їм це необхідно, тому що вони мисливці. Адже якщо той,на кого вони полюють, відчуває їх запах, то вони залишаються голодними. | ||
Чому кропива обпікає? Кропива, кажуть обпікає | ||
| ||
Чому я гикаю і як позбутися гикавки? Зі мною сталася біда – | ||
| ||
Звідки зранку беруться крапельки на траві? | ||
| ||
Куди зникає вода коли вона висихає? Пішов дощ, і ось уже вулиця на невелику річку. То там то тут з'являються глибокі калюжі. Шкода! І гуляти не можна піти! .. Але дощик незабаром закінчується. А потім тепле сонечко висушує калюжі. Вода зникає. Або наприклад, мама вивісила на мотузці білизну, і вона висохла до кінця дня. | ||
|
Багато батьків не раз стикалися з проблемою отримання місця для своїх дітей в дитячому садку. Тепер для них створено можливість поставити свою дитину в чергу, не виходячи з дому. Для цього необхідно заповнити форму у розділі «Мої заявки» на даному сайті. Далі можна відслідковувати статус поданої заявки і стежити за просуванням черги. Крім того, є можливість переглянути інформацію про нормативну наповнюваність, про черги в дошкільні установи, дізнатися всю необхідну інформацію про всі дитячі садки обраного регіону.
Шановні батьки, на сайті електронної реєстрації надана можливість подачі заяви для постановки на облік у відділі освіти адміністрації району (за місцем проживання) дитини, що потребує місце в дошкільному навчальному закладі. Для успішної реєстрації Вашої дитини в електронній черзі при заповненні форми заяви, Вам необхідно вказати достовірну інформацію. Подавати заявку можна лише в один дошкільний навчальний заклад. При необхідності, обраний ДНЗ можна змінити, звернувшись до відповідальної особи. Подача в електронному вигляді заяви забезпечує попередню реєстрацію дитини в електронній черзі з визначенням дати постановки на облік, яка є основою формування черговості.
Для підтвердження інформації, зазначеної в заяві, необхідно протягом 10 робочих днів з дня подання заяви звернутися до відповідальної особи у відділі освіти (в дошкільному навчальному закладі) з оригіналами документів (свідоцтво про народження дитини, документ, що підтверджує наявність пільг) або прикріпити до заяви скан-копії вищевказаних документів. Якщо заповнена Вами форма заяви за змістом не буде відповідати оригіналам документів, Вашу заяву буде анульовано. Якщо інформація, зазначена в заяві, підтверджена оригіналами документів, то дитина отримує постійну реєстрацію в електронній черзі за первісною датою подання заяви в електронному вигляді.
Батькам на допомогу
Оформляємо дитину в дошкільний заклад
Для зарахування дитини у дошкільний заклад батькам або особам, які їх замінюють, необхідно пред’явити:
- заяву;
- свідоцтво про народження дитини;
- медичну довідку про стан здоров’я дитини;
- довідку дільничного лікаря про епідеміологічне оточення.
Завідувачу КЗ ДНЗ (ясла-садок) "Пізнайко"
________________________________________
(П.І.П. батьків або осіб, які їх замінюють)
що проживає за адресою:
__________________________________________
__________________________________________
зареєстрований за адресою:
________________________________________
________________________________________
конт. тел.
_______________________________
Заява
Прошу зарахувати в дошкільний заклад мою дитину: _____________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
( П.І.П. дитини, дату народження вказати повністю)
з «________» __________________ 20 __ року.
Зі Статутом дошкільного закладу, правилами утримання, навчання і виховання дітей, режимом роботи дошкільного закладу ознайомлена(ний) та погоджуюсь і зобов’язуюся сумлінно виконувати.
Місце роботи матері, займана посада :__________________________________________________________________________ _______________________________ № контактних тел: ________________________________________________________________
Місце роботи батька, займана посада: ____________________________________________________________________________ _______________________________ № контактних тел: ________________________________________________________________
У випадку опікунства над дитиною :
Місце роботи опікуна, займана посада:_______________________________________________________________________
№ контактних тел: _____________________________________________________________
У разі зміни місця проживання, роботи, контактного телефону зобов’язуюся письмово повідомити завідувача ДНЗ.
„____”________ 20 _ р.
________________________
1. Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підтримку
2.Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негатив не ставлення до відвідування дитячого садка.
3. Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї
4.Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки).
5.Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку
6.Навчайте дитину їсти неперетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку
7. Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету.
8.Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.
9. Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати.
10.Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце.
11.Пограйтесь удома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати.
12.Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з ін шими дітьми.
13.Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки.
14.Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, 2-3 комплекти змінної білизни,чешки для музичних занять, носовичок.
15. Повідомте медичну сестру про стан здоров'я вашого малюка.
16.Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку.
Поради батькам майбутніх першокласників
Кілька порад батькам майбутніх першокласників
1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.
2. Не підганяйте, розраховувати час - це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили − провини дитини в цьому немає.
3. Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.
4. Давайте дитині у школу бутерброд, фрукти. Вона в школі працює, витрачає багато сил і енергії.
5. Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не передавав вчитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитись до своїх обов'язків і стане більш зібраною.
6. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: „Дивись, поводь себе гарно!", „Щоб не було поганих оцінок" та таке інше. У дитини попереду - важка праця.
7. Забудьте фразу „Що ти сьогодні отримав?!", а краще запитайте: „Про що нове ти сьогодні дізнався?". Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй можливість розслабитись (згадайте, як вам буває важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.
8. Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід − зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.
9. Якщо дитина замкнулась у собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
10. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.
11. Після школи не змушуйте дитину одразу сідати за виконання завдань, необхідно 1,5 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань - з 15 до 17 години.
12. Пам'ятайте, що телевізор - ворог № 1 успішного навчання. Не потрібно вмикати його раніше, ніж усі завдання будуть виконані. Якщо дитина дивиться телевізор під час денного відпочинку, то їй буде важко зосередитись. Бажано дозволяти дивитися тільки дитячі передачі.
13. На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашні завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла пройдений матеріал, попросіть її прочитати вголос. У І і II чверті краще це робити щовечора, а в II півріччі контроль можна зменшити до 2-3 разів на тиждень.
14. Перевіряти не значить „робити замість" − ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов'язково перевірте, щоб те, що потрібно було вивчити напам'ять, було вивчено добре: точність виконання завдань − важлива умова успішного навчання. Потрібно також впевнитись, що дитина може застосувати набуті знання на практиці. Для цього їй треба запропонувати виконати кілька вправ.
15. Не треба навантажувати дитину позашкільною діяльністю з самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спочатку впевніться, що у дитини вистачить сил і часу. Початок навчального року − період стресу, і перевантаження можуть тільки нашкодити.
16. Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
17. У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Усі розходження щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з вчителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
18. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось її турбує: головний біль, поганий загальний стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.
19. З перших днів навчання вимагайте виконання режиму дня дитиною, щоб вона лягала спати в один і той же час. Сон для школярів має першочергове значення. У І чверті дитина повинна спати не менше 10-11 годин, потім можна скоротити до 9-10 годин.
20. Якщо дитина засинає не відразу, все одно примушуйте її лягати в ліжко. І не треба думати, що школяр уже достатньо дорослий для того, щоб йому розповідали казки. Використайте спосіб, перевірений століттями: тихо поговоріть з дитиною перед сном, попросіть її що-небудь розповісти чи розкажіть самі. Такі хвилини - одна з не багатьох можливостей для справжнього спілкування.
21. Знайте, що навіть великі діти (7-8 років) люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь цього робити. Це їх заспокоює, знімає денну напругу, допомагає спокійно заснути і відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй мають батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочуючи її.
22. Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Навпаки, інколи треба похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеличкий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань.
23. Ні в якому разі не ставте ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності. Гарні довірливі стосунки і усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на Вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх з початку нового навчального дня.
24. Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допоможете та підтримаєте.
ПОРАДИ ДОРОСЛИМ ВІД ІМЕНІ ДИТИНИ
Ставтеся до мене так само, як ви ставитеся до своїх друзів. Тоді я теж стану вашим другом.
Не намагайтеся від мене відвернутися, коли я задаю відверті питання. Інакше я взагалі перестану ставити їх і буду шукати відповіді на вулиці.
Не чіпляйтеся і не бурчіть. Інакше я буду змушений захищатися, прикидаючись глухим.
Не змушуйте мене відчувати, що мої вчинки – смертний гріх. Мені треба навчитися, роблячи помилки не відчувати при цьому, що не на що не придатний.
Не намагайтеся читати мені повчання і нотації. Ви будете здивовані, дізнавшись, як чудово я знаю, що таке добре і що таке погано.
Не піддавайте дуже великому випробуванню мою чесність. Будучи заляканий, я легко перетворююся на брехуна.
Не покладайтеся на силу у стосунках зі мною. Це привчить мене до того, що рахуватися потрібно тільки з силою.
Не турбуйтеся надто сильно, коли я кажу: «Я вас ненавиджу». Я не це маю на увазі. Я просто хочу, щоб ви пошкодували про те, що образили мене.
НА ЗАМІТКУ
У наш час велику частину доби діти проводять поза батьківською увагою.
З іншого боку, є й батьки, які занадто нав’язують своє товариство підрослим дітям.
У всьому хороша «золота середина».
Крім уваги підросли діти потребують співпереживання. Підросла дитина чекає зовсім іншого – ваше бажання вислухати її без скепсису, зрозуміти, підтримати, направити.
Ту повагу, яку дають батьки своїй дитині, сторицею окупається світом і добрими відносинами між усіма членами сім’ї.
Багато батьків не мають реального уявлення, про що думають їхні діти, з тієї простої причини, що не дають їм висловитися, пояснити що-небудь.
Ось так і виходить, що «сім’я – це люди, що живуть в одній квартирі» – як записано в одній з дитячих анкет.
Дуже важливо для кожної людини бути коханою, прийнятою. Це базова духовна потреба. Дуже потребують в зовнішніх проявах батьківської любові ваші діти.
Доручення як метод розвитку самостійності у дітей
Основними формами організації праці у нашому дошкільному закладі є доручення, чергування та колективна праця.
Доручення — найдоступніша форма залучення дітей дошкільного віку до посильної повсякденної трудової діяльності як у дошкільному закладі, так і вдома. Чітка спрямованість на одержання результату і наявність конкретно визначеного завдання робить доручення доступним навіть для дитини раннього віку (подай, принеси, постав на місце тощо).
Систематична участь у трудовій діяльності сприяє загальному розвитку малюків та надає їм упевненості у власних силах. Видатний психолог Даниїл Ельконін виділяв два чинники, які спонукають дитину дошкільного віку до трудової діяльності: тенденція до самостійності та інтерес до всього, що стосується життя і праці дорослих. Уже наприкінці молодшого дошкільного віку дитина починає прагнути самостійності. Двохрічний малюк намагається самостійно одягатися: «Я сам», — говорить він на спробу дорослого допомогти. Діти 3 — 4 років можуть самостійно мити іграшки, допомагати накривати на стіл, старші дошкільники спроможні доглядати за рослинами, тваринами, допомагати дорослим та малюкам.
Саме за допомогою трудових доручень ми розвиваємо у дітей таку базову якість особистості, як самостійність.
У роботі з дітьми ми використовуємо такі прості і корисні правила:
• усе, що я можу, — зроблю сам;
• якщо я не вмію, то навчуся;
• умію сам — допоможу іншим.
Просте доручення полягає у тому, що дитина має виконати якесь одне нескладне завдання, скажімо, принести стілець, подати книгу, чашку тощо. Такі доручення мають епізодичний і короткотривалий характер, тому ми даємо їх молодшим дошкільникам. Але у малюків іноді не вистачає наполегливості, а то й бажання зробити це самостійно.
Даючи дитині доручення, дуже важливо показати, як правильно його виконати, і пояснити, навіщо це потрібно. Скажімо, доручаючи дитині розкласти ложки до сніданку, варто показати, що слід узяти декілька ложок у ліву руку, а потім брати по одній і класти справа від тарілки, щоб іншим дітям зручно було брати ложку правою рукою. Поступово показ і вказівки замінюємо нагадуванням і контролем. Сором'язливих, нерішучих дітей заохочуємо, а занадто активних, умілих, які намагаються виконати доручення за іншого заради похвали — стримуємо, пропонує¬мо допомогти іншому, показати, як краще впоратися із завданням.
Для розвитку трудових умінь у дітей слід правильно добирати доручення. Насамперед воно має бути посильним і разом з тим потребувати від дитини невеликого зусилля, щоб вона ставилася до доручення, як до важливої та серйозної справи.
Роль батьків у вихованні працелюбності
Звичайно, виховати самостійну, організовану та працелюбну дитину неможливо лише в стінах дитячого садка. Адже особистий приклад і участь батьків у трудовому вихованні дітей має величезне значення. Тому ми активно залучаємо їх до цієї роботи, Проводимо з ними бесіди, консультації, залучаємо до участі в освітньому процесі, у «Дні добрих справ», даємо конкретні рекомендації щодо прийомів трудового виховання вдома, які трудові доручення слід давати конкретним дітям, як правильно оцінити результати дитячої праці, підтримати у випадку невдалого виконання доручення тощо.
Для виконання трудових обов'язків вдома під керівництвом батьків ми пропонуємо посильні для дитини доручення, зокрема:
• підтримувати порядок у своєму ігровому куточку;
• поливати кімнатні рослини;
• якщо сім'я тримає город, квітник, виділити для дитини грядку, де вона зможе посіяти городні культури;
• допомагати мамі у хатній роботі — підмести підлогу, витерти пил, прибрати посуд зі столу;
• мити чайний посуд, витирати його й акуратно ставити на місце.
Коли діти усвідомлюють свої обов'язки та набувають практичного досвіду, у них з'являється впевненість у своїх силах та можливостях, готовність працювати. Бони із задоволенням виконують свої обов'язки, допомагають молодшим братикам чи сестричкам. Спостерігаючи, як працюють дорослі, діти радо разом з ними прибиратимуть приміщення, пратимуть, готуватимуть, працюватимуть у саду і на городі. Ми пропонуємо батькам потурбуватися, щоб знаряддя праці, якими користуються діти, відповідали їхнім силам і можливостям, а дитячу працю супроводжував оптимістичний, радісний настрій.
Для того щоб діти любили працю, щоб вона поступово стала для них потребою, необхідні міцні трудові навички, які формуються лише у результаті повсякденного вправляння. Якщо набуті навички стануть сталими, а обов'язки усвідомленими, то їх систематичне виконання у дитячому садку переросте у звичку.
Мова Ваших дітей
Мова – невичерпне джерело розумового розвитку дитини, скарбниця всіх знань. К.Д.Ушинський образно назвав рідну мову народним педагогом, наставником і вихователем. Слово виховує, навчає і розвиває дитину. Під впливом мови вдосконалюються її відчуття і сприймання, збагачуються знання про навколишній світ.
Важлива роль у формуванні особистості дитини, зокрема в розвитку її мови, належить сім’ї, адже перші слова, перші речення маля вимовляє в колі близьких людей – батька, матері, бабусі.
Однак дехто з батьків вважає, що дитина починає навчатися літературної мови лише в школі, і не звертає належної уваги на формування мови у дітей у дошкільному віці.
Навчання ж мови починається не тоді, коли дитині дають буквар, а з самого малку, коли вона починає вимовляти перші слова.
Отже, дорослі повинні прагнути до того, щоб забезпечити правильний мовний розвиток дитини, починаючи вже з перших місяців її життя. Правильна мова допомагає дитині встановлювати контакти з іншими дітьми, вільно передавати свої думки й бажання, сприяє успішному навчанню в школі.
Малюків треба навчити правильно вимовляти звуки в словах і ставити наголос, користуватися відповідною інтонацією й правильно дихати під час мовного акту.
Дошкільнят навчають узгоджувати слова в реченні в роді, числі й відмінку, вживати дієслова з чергуванням звуків в основі, правильно будувати речення.
У дітей дошкільного віку треба виховувати й загальну культуру мовлення: вміння слухати звернену до них мову, дивитися в очі співрозмовникові, не перебивати дорослих, не втручатися в їхню розмову.
Батьки не можуть залишатися байдужими до мовних вад своїх дітей. У колі сім’ї дорослі розуміють малюка з півслова, і він почуває себе спокійно.
Вельмишановні батьки! Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини. Пам’ятайте, що ви – основний співрозмовник для своєї дитини.
КОНСУЛЬТАЦІЯ ВЧИТЕЛЯ - ЛОГОПЕДА
На думку видатного педагога А. С. Макаренка, головні основи виховання закладаються до 5 років. Те, що було зроблено до 5 років — це 90 відсотків виховного процесу, а далі продовжується обробка того, що було здобуто раніше. У своїх творах А. С. Макаренко зазначав: «Дитину виховує все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше — люди. З них на першому місці — батьки...» А як не лише виховувати, а й навчати, розвивати мовлення дитини в домашніх умовах?
Мовознавці стверджують, що всі діти мають приблизно однакові можливості, яких достатньо для досягнення успіху в будь-якій сфері діяльності, тобто кожен — потенційний геній. Цю теорію підтримували видатні педагоги: Макаренко, Коменський, Гельвецій. Варто лише створити умови для саморозвитку уроджених нахилів і здібностей малюка. То як же гартувати і розвивати здібності дітей на етапі формування самостійного правильного мовлення? Для кожного малюка батьки — найкращі друзі, а кухня — одне з найбільших цікавих і розвивальних місць у хаті.
Батьки часто вагаються чи приймати дитячу допомогу, бо не розуміють, що і в якому віці насправді може робити дитина. Та ще й коли її нелегко зрозуміти через дефекти мовлення. Отож спробуйте доручити малюку:
1) з двох років:
• мити й витирати овочі та фрукти для салатів і столу, вимовляючи назву того, що в руках;
• ліпити сирники, катати колобки з тіста для булочок. Всю діяльність супроводжувати мовою;
2) з трьох років:
• мити й витирати посуд, запитуючи про назву кожного;
• готувати до чищення яблука, груші, картоплю, кабачки, моркву, буряк, запитуючи про колір і форму кожного;
• перебирати крупу (вибирати з неї сміття й зіпсовані зернятка), розбирати квасолю за кольорами (білу та кольорову краще варити окремо);
3) з чотирьох років:
• просіювати борошно, запитуючи, на що воно схоже;
• щіточкою для посуду чистити картоплю й моркву, уточнюючи відмінності між ними;
• виймати з фруктів серединку спеціальним (безпечним) ножем;
• «нарізати» варені овочі спеціальною решіткою, рахуючи «нарізку»;
• натирати продукти на пластмасовій тертушці і т. ін.
Те, що до шести років було звичайною грою та задоволенням, із раннього віку можна зробити постійним дорученням і звертатися до дитини із серйозними проханнями. За правильного планування часу батьки отримають не лише вмілого помічника, а й цікавого співбесідника.
Наприклад, дуже добре в процесі готування обіду пограти у «Веселий зоопарк». Що для цього потрібно? Взяти із хліба м'якушку, декілька зубчиків часнику, трішки води, кілька гілочок кропу або петрушки. Малюк охоче ліпитиме з м'якушки хліба різноманітні фігурки, прикрашаючи
Пам’ятка
з попередження пожежі від дитячих пустощів у літній період
Шановні батьки!
Велика кількість пожеж зчиняється від дитячих пустощів з вогнем. Від чого страждає майно, а нерідко в пожежах гинуть і травмуються діти.
П А М ’ Я Т А Й Т Е !
Щоб не допустити пожежі від дитячих пустощів з вогнем, необхідно виконувати наступні правила пожежної безпеки:
· не залишати дітей самих без нагляду дорослих;
· зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;
· не дозволяйте дітям бавитися з сірниками та запальничками;
· не дозволяти дітям включати електричні та електронагрівальні прилади, тощо;
· обережно користуватися електроприладами вдома, не залишати їх без нагляду ввімкнутими,
· не дозволяти дітям користуватися газовими приладами;
· не розпалюйте вогнища в не пристосованих для цього місцях;
· не використовуйте петарди, бенгальські вогні;
· не грайтеся з небезпечними легкозаймистими предметами та
речовинами.
Ставтесь до ігор дітей з вогнем негативно. Роз’яснюйте, що їх ігри, пов’язані з вогнем, можуть спричинити пожежу, знищення майна, загибель людей у вогні.
Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам’ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання
Пам’ятка
з попередження дорожньо - транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку у літній період
Шановні батьки!
Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.
У попередженні дорожньо-транспортних випадків з дітьми важливу роль відіграє робота дорослих з роз’яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованого поводження на вулицях і дорогах .
П А М ’ Я Т А Й Т Е !
Щоб не допустити лиха на дорозі, Вам необхідно:
· вчити переходити вулиці у місцях, позначених знаком "Пішохідний перехід”, на зелене світло світлофора, коли зупиняться всі транспортні засоби та підземними переходами!!!
· не дозволяти дітям з’являтися зненацька перед транспортними засобами;
· вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус - позаду, трамвай – попереду;
· не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті;
· не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;
· не дозволяти дітям гратися, кататися на ковзанах, санчатах на проїжджій частині дороги та поблизу неї - це може коштувати дитині життя;
· не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;
· де подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожньог
Пам’ятка
з попередження сонячного та теплового удару (перегріву організму )
Шановні батьки!
З настанням літа виникає реальна загроза перегріву організму дитини, як наслідок – тепловий удар.
Ознаками перегріву організму є: слабкість, головний біль, нудота, блювання, прискорене серцебиття, дихання, розширюються зіниці, підвищується температура тіла до 39-40°можлива втрата свідомості.
П А М ’ Я Т А Й Т Е !
Щоб не допустити перегрівання організму організму дитини, необхідно виконувати наступні правила:
· не здійснювати довгих за часом прогулянок;
· під час перебування на вулиці в літній день захищайте голову дитини панамою;
· регулюйте перебування дитини під сонцем, щоб запобігти опікам шкіри;
· підготуйте адекватний одяг за віком підберіть відповідне за віком та розміром взуття (ні у якому разі не тісне);
· під час довгих прогулянок використовуйте сонцезахисні засоби, особливу увагу приділіть захисту носа, вух, щік, передпліччя дитини.
У випадку ознак перегріву організму:
1. перемістити дитину на відкриту, добре провітрювану й захищену від сонця місцину;
2. звільнити від верхнього одягу;
3. змочити обличчя холодною водою, поплескуючи мокрим рушником;
4. на голову прикласти пузир з холодною водою або льодом, обвіяти;
2. доставити у лікувальний заклад.
Пам’ятка
з забезпечення особистої безпеки дітей
дошкільного віку та запобігання виникненню інфекційних хвороб у літній період”
Шановні батьки!
П А М ’ Я Т А Й Т Е !
Велика кількість нещасних випадків на водоймі, в лісі трапляється з дітьми під час літнього відпочинку, щоб зберегти дитину від біди, треба пам’ятати та виконувати наступні правила:
· не залишати дітей дошкільного віку одних, навіть на короткий час;
· не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці;
· вчити користуватись телефоном для виклику служб: «101», «102», «103», «104», «077»;
· забороняти дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;
· забороняти грати ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;
· забороняти користуватись ліфтом без супроводу дорослих, а також знаходити у ліфт з незнайомими людьми;
· вчити дітей звертатися за допомогою людей, які працюють у правоохоронних органах;
· не дозволяти дражнити тварин. Попереджуйте зародження в дитині жорстокого відношення до «друзів наших менших»;
· забороняйте ходити до лісу без супроводу дорослих;
· під час перебування у лісі разом з дітьми не збирайте та не вживайте незнайомі гриби, ягоди, рослини;
· обстежте місця в лісі з метою уникнення небажаної зустрічі зі зміями, бджолами, мурахами тощо;
· для походу в ліс одяг дитини підбирайте таким чином, щоб оптимально захистити и від комах, кліщів та інших несподіванок;
· НЕ купуйте продукти харчування на стихійних ринках або з рук приватних осіб;
· НЕ допускайте споживання продуктів та напоїв протермінованого зберігання;
· НЕ вживайте харчових продуктів та напоїв при найменшій підозрі щодо їх якості;
· НЕ використовувати для пиття, приготування їжі та миття посуду воду з незнайомих джерел водопостачання (рік, озер, підземних джерел, поверхневі води тощо). Для пиття і приготування їжі використовувати воду питну бутильовану або з централізованих джерел водопостачання;
· Не купуйте дітям газовані напої з барвниками та консервантами;
· при купівлі харчових продуктів та напоїв необхідно обов'язково звертати увагу на терміни та умови зберігання продуктів харчування. Зберігати продукти харчування тільки відповідно до зазначених на упаковці способу та терміну;
· перед споживанням овочів, фруктів та ягід їх необхідно добре промити питною водою; для споживання дітьми - обдати окропом;
· у подорож не беріть продукти, що швидко псуються (ковбасні, молочні, кулінарні, кондитерські та ін. вироби, що потребують охолодження при зберіганні);
· на відпочинку без організованого харчування не готувати багатокомпонентних страв, що не мають достатньої термічної обробки (паштети, м'ясні салати тощо), а також продукти про запас. Давайте дітям тільки свіжоприготовлену їжу;
· при харчуванні у непристосованих умовах (ліс, пляж тощо) уникати контакту продуктів з ґрунтом та піском;
· перед вживанням їжі слідкуйте щоб діти обов'язково мили руки з милом. Наполягайте на тому, щоб діти обов’язково мили руки після відвідування туалету;
· Ретельно слідкуйте, щоб дитина не споживала незнайомі ягоди та продукти невизначеного походження;
· для купання та відпочинку користуйтеся лише офіційно відкритими пляжами;
· у випадку виявлення перших ознак кишкового захворювання терміново звернутись до найближчої лікувальної установи. Не займайтесь самолікуванням.
· Пам’ятка
з забезпечення особистої безпеки дітей
дошкільного віку під час відпочинку біля водойми
Шановні батьки!
П А М ’ Я Т А Й Т Е !
Щоб зберегти дитину від біди під час відпочинку біля водойми, треба пам’ятати та виконувати наступні правила:
· Для купання вибирайте незасмічені місця з твердим дном, без водоростей та мулу;
· Не залишайте дитину без нагляду біля водойми;
· Не дозволяйте купатись та стрибати у воду в неперевірених місцях;
· Не дозволяйте запливати на глибину, використовуючи гумовий матрац або іграшку;
· Дозуйте перебування дитини у воді, щоб організм не переохолоджувався;
· Не допускайте пустощів на воді (не можна зненацька лякати, гримувати один одного під водою, жартома кликати на допомогу);
· Забороняйте користуватись човном, плотом без супроводу дорослих.
Будьте уважні і обережні !!!
СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВИ ПРИСЛУХАЄТЕСЬ ДО НАШИХ ПОРАД!
Бажаємо приємного відпочинку!
ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ:
· Прийом дітей здійснюється щоденно з с 7.00 до 8.30 щоденно, крім вихідних та святкових днів. Своєчасне прибуття дитини в дитячий садок - необхідна умова правильної організації виховно- навчального процесу.
· Завідуюча здійснює прийом батьків двічі на тиждень, згідно графіку прийому.
· Педагоги готові поспілкуватися з Вами з ранку до 8.15 та у вечорі після 17.00. В інший час педагог працює з группою дітей, і відволікати його не рекомендується.
· До педагогів групи, незалежно від їх віку, необхідно звертатися на Ви, за іменем та по батькові.
· Конфліктні суперечливі ситуації необхідно вирішувати у відсутності дітей. Якщо ви не змогли вирішити яке-небудь питання з педагогами групи, зверніться до вихователя методиста або завіуючої.
· В дитячому садку працює служба психологічної допомоги, куди Ви можете звернутися за консультацією по цікавлючим Вас питанням.
Просимо Вас не давати дитині з собою у дитячий садок жуйку, льодяники, чипси й сухарики.
Настійно не рекомендуємо одягати дітям у садок золоті та срібні прикраси, давати з собою коштовні іграшки.
Brosrep
2017-04-09 17:29:39Green Day is an acclaimed nation vocalist, so don't miss the likelihood to visit [url=http://greendaytourdates.com/]Green Day concert schedule 2017[/url]...
Servicenkv
2017-03-29 23:50:49Приветствую Вас господа[url=http://vika-service.by/]![/url] Наша организация занимается свыше 10 лет ремонтом и обслуживанием оргтехники в городе Минске.Основные направления и виды нашей деятельности: 1)[url=http://vika-service.by/]Заправка и восстановление картриджей[/url] 2)[url=http://vika-service.by/]Ремонт и сервис оргтехники[/url] 3)[url=http://vika-service.by/]Ремонт и настройка компьютеров и ноутбуков[/url] 4)[url=http://vika-service.by/]SEO продвижение сайтов[/url] 5)[url=http://vika-service...